59-700 Boleslawiec

Tel: (075) 612 13 01

Miejskie Przedszkole Publiczne nr 1 w Bolesławcu

godło
Jesteś tutaj: Start / Kalendarz

Kalendarz

Wrażenia i uczucia

Propozycje zajęć dla dzieci starszych

Temat – Wrażenia i uczucia

1. Edukacja  językowo-literacka:

- „Ułóż zdanie z tym słowem” – rozwijanie umiejętności  tworzenia  zdań na określony temat, ćwiczenie umiejętności przeliczania słów w zdaniu,

- „Dokończ zdanie” – poszerzanie słownictwa dzieci,

- „Ukryte słowa” – ćwiczenie umiejętności wyszukiwania wspólnych elementów w podobnych słowach np. makaron-maki, lasy-laska, buty-butelka…

- „Lubię gdy…” – zabawa aktywizująca,

- „Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie” – wyjaśnienie znaczenia przysłowia.

2. Edukacja matematyczna:

- układanie kompozycji z elementów mozaiki geometrycznej,

- liczenie w zakresie 10-ciu, próby dodawania i odejmowania.

3. Edukacja przyrodnicza:

- podziwianie pięknej majowej przyrody, zwracanie uwagi na jej piękno, koloryt, niezwykły zapach,

- obserwowanie kwitnących drzew owocowych.

4. Edukacja plastyczna i grafomotoryka:

- pisanie po śladzie,

- „Moje nastroje” – praca plastyczna malowana farbami plakatowymi – doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć w niewerbalny sposób, rozwijanie motoryki małej,

- rysowanie na dowolny temat.

5. Aktywność ruchowa – zabawy:

- „Lustro emocji” – rozwijanie umiejętności wyrażania emocji ruchem, pozą, mimiką, gestem…

- „Kraina radości” – słuchanie muzyki i wykonywanie masażu na plecach mamy, taty, rodzeństwa,

- częsty pobyt na powietrzu jazda na rowerze, hulajnodze.

 

 

 

Opracowała: Beata Gach

Czytaj więcej oWrażenia i uczucia

Wrażenia i uczucia

Propozycje zajęć dla dzieci starszych

Temat – Wrażenia i uczucia

1. Edukacja  językowo-literacka:

- „Ułóż zdanie z tym słowem” – rozwijanie umiejętności  tworzenia  zdań na określony temat, ćwiczenie umiejętności przeliczania słów w zdaniu,

- „Dokończ zdanie” – poszerzanie słownictwa dzieci,

- „Ukryte słowa” – ćwiczenie umiejętności wyszukiwania wspólnych elementów w podobnych słowach np. makaron-maki, lasy-laska, buty-butelka…

- „Lubię gdy…” – zabawa aktywizująca,

- „Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie” – wyjaśnienie znaczenia przysłowia.

2. Edukacja matematyczna:

- układanie kompozycji z elementów mozaiki geometrycznej,

- liczenie w zakresie 10-ciu, próby dodawania i odejmowania.

3. Edukacja przyrodnicza:

- podziwianie pięknej majowej przyrody, zwracanie uwagi na jej piękno, koloryt, niezwykły zapach,

- obserwowanie kwitnących drzew owocowych.

4. Edukacja plastyczna i grafomotoryka:

- pisanie po śladzie,

- „Moje nastroje” – praca plastyczna malowana farbami plakatowymi – doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć w niewerbalny sposób, rozwijanie motoryki małej,

- rysowanie na dowolny temat.

5. Aktywność ruchowa – zabawy:

- „Lustro emocji” – rozwijanie umiejętności wyrażania emocji ruchem, pozą, mimiką, gestem…

- „Kraina radości” – słuchanie muzyki i wykonywanie masażu na plecach mamy, taty, rodzeństwa,

- częsty pobyt na powietrzu jazda na rowerze, hulajnodze.

 

 

 

Opracowała: Beata Gach

Czytaj więcej oWrażenia i uczucia

Propozycje zajęć i zabaw na kolejny tydzień 18-25 maj 2020r.

Propozycje zajęć i zabaw na kolejny tydzień 18-25 maj 2020r.

1.Zapoznanie z wierszem Krzysztofa Roguskiego „Warzywa”

Chociaż nie są słodkie wcale
To smakują też wspaniale.
A gdy zjesz z nimi posiłek
To ci dadzą wielką siłę,
Taką siłę bohatera
Jaką ma twój tata nieraz,
Gdy ogromną dynię kroi
Lub otwiera z dżemem słoik
Albo drewno prosto z lasu
W rękach niesie bez grymasu...
A arbuza kilo sześć
Mógłby jeszcze dłużej nieść!
Oprócz tego moc witamin,
Cera gładka jak pergamin.
Takie właśnie są konkrety,
I korzyści, i zalety.
Bo gdy będziesz jeść warzywa co dzień
To ze zdrowiem będziesz w zgodzie:
I marchewkę, i ziemniaki,   

I pietruszkę, i buraki,
I brokuły, kalafiora,
Pora, rzepę, pomidora...
Jaki morał stąd wypływa?

TRZEBA WSZYSTKIE JEŚĆ WARZYWA!

 

2.Rozwiązywanie zagadek:

Bywa przy domu, czy wiecie kto taki?
Rosną w nim: marchew, pietruszka, buraki (ogródek).

Różne na świecie bywają „łaty”,
żółte, czerwone lub łaty w kraty.
Lecz nie ma na pewno smaczniejszej „łaty”
niźli zielony listek ….(sałaty).

Co pokrojono w plasterki,
oraz skropiono śmietaną,
zanim do stołu na obiad,
jako mizerię podano (ogórek)?

Latem w ogrodzie wyrósł zielony.
A zimą w beczce, leży ukiszony (ogórek).

Nie pomylisz go z ogórkiem,
bo ma znacznie cieńszą skórkę,
a w dodatku z każdej strony
jest okrągły i czerwony (pomidor).

Rośnie sobie w ziemi,
jest czerwona cała,
gdy się ją przekroi,
to jest w środku biała (rzodkiewka)

Zielona fryzurka,
nosi ją cebulka.
Na kanapce położona,
wcześniej nożem pokrojona (szczypiorek)

 

3.Założenie mini-ogródka – posadzenie cebuli w doniczce z ziemią dla uzyskania świeżego szczypiorku.

 D. Gellnerowa „Szczypiorek”

Włożyłam do ziemi cebulę
w zeszły wtorek,
teraz mam w doniczce
zielony szczypiorek.
Jeżeli przyjdziecie
do mnie mili goście,
to mnie o szczypiorek
zielony poproście.

 

4.Przygotowywanie wspólnie z dzieckiem zdrowych kanapek z warzywami.

Zachęcanie do ich spożywania - wspólnie przygotowane lepiej smakują Mrugnięcie

Można skorzystać z propozycji zawartych w poniższym linku:

https://images.app.goo.gl/vKJHt4r6z38bFwYX6

5.Zabawa przy piosence „Jarzynowa gimnastyka”

https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

6.Utrwalenie piosenki „Olimpiada w jarzynowie”

https://www.youtube.com/watch?v=H0d-zG2Z2-g

 

7.Utrwalenie hasła „ Witaminy hop do brzuszka!!!

I marchewka i pietruszka!

(tak jak ostatnio można zamiast marchewki wyliczać inne warzywa np. rzodkiewka, szczypiorek, sałata, pomidor….)

8. W czasie wspólnego przygotowywania kanapek warto rozwijać  umiejętność:

  •  Liczenia - przy przeliczaniu np. warzyw, kromek chleba, ilości talerzyków
  •  Dzielenia słów na sylaby – rzod-kiew-ka, po-mi-dor itd.
  •  Wskazywania pierwszej i ostatniej głoski w nazwach warzyw pomidor –p, r; ogórek-o, k itd.

Przy okazji utrwalamy dokładne mycie rąk przed rozpoczęciem kulinarnych zmagań 

Życzę powodzenia i duuuuużo zdrowia m.in. dzięki spożywaniu warzyw! Wystawiony język

                                                               Pozdrawiam serdecznie Renata Piecha

Czytaj więcej oPropozycje zajęć i zabaw na kolejny tydzień 18-25 maj 2020r.