59-700 Boleslawiec

ul. Jana Pawła II 50 d

Tel: (075) 612 13 01

 

Miejskie Przedszkole Publiczne nr 1 w Bolesławcu

godło
Jesteś tutaj: Start / Kalendarz

Kalendarz

Kocham moją mamę

1. Kocham moją mamę - rozmawiamy z mamą, tatą na temat: co to jest rodzina, kto tworzy dom rodzinny, liczę z ilu osób składa się moja rodzina.
2. Opowiem za co kocham moją mamę? Samodzielnie wykonam prezent dla mojej mamy, powiem jej najlepiej jak potrafię krótki wiersz:
Mamo, dam Ci dziś piękny kwiatek
i wstążkę na dodatek.
Dam Ci złoty pierścionek,
na górce mały domek.
Ogród malowany, ławkę pod wielkim kasztanem
Dam Ci słońce nad domem, słońce i złotą koronę,
dam Ci księżyc wiesz i jeszcze co tylko chcesz;
Bo jestem bardzo bogaty – dostałem(am) kredki od taty.
3. Wykorzystaj sytuację pobytu na podwórku do zwracania uwagi na charakterystyczne cechy wiosny – MAJ – ciepły, słoneczny – jaki jeszcze?
Poszukaj określeń.
4. Dbaj o ład i porządek w miejscu zabawy.
5. Wspólnie wyjaśniamy sens przysłowia ,,W maju – jak w gaju’’.
6. Podziwiamy majową przyrodę, jej zapach i kolor.
7. Pobaw się przy muzyce w zabawy imitujące poruszanie się żabek, boćków, rozwijające się kwiaty. Naśladuj ruchem padający deszcz, wiejący wiatr, świecące słońce.
8. Ćwiczymy spostrzeganie ,,Co się zmieniło’’, ,,Takie same motyle’’; zabawy rozwijające myślenie - ,,Prawda to czy plotka?’’, ,,Ślimaki ogromne zwierzaki’’.
ŻYCZENIA
Wszystkim mamom w całym świecie
Aby miały dobre dzieci
Kobietom starszym, kobietom młodszym –
zdrowia, szczęścia i pogody.
 
oprac. Roberta Zięba
Czytaj więcej oKocham moją mamę

Tydzień rodzinny

Drodzy Rodzice, Drogie Dzieci

Zaczynamy dzisiaj nową tematykę dotyczącą rodziny i związanych z nią osób.

CELE OGÓLNE:

-        dostrzeganie roli taty i mamy w życiu dziecka; swobodne posługiwanie się pojęciami jakościowymi w rozmowie – dostrzeganie przeciwieństw;

-        rozwijanie mowy poprzez swobodne wypowiadanie się na temat swoich rodziców;

-        podawanie nazw członków rodziny; zauważanie fizycznych podobieństw;

-        ukazanie codziennych obowiązków domowych; zachęcanie do pomagania rodzicom w codziennych obowiązkach;

-        wdrażanie do zgodnej zabawy podczas wspólnych działań; zachęcania do kreatywności poprzez interpretację utworów muzycznych i literackich.

 1.    Rozwijamy sprawność fizyczną

Ćwiczenia poranne na cały tydzień (wykonuj je w podanej kolejności): 

 https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4 (przywitajmy się wesoło)

https://www.youtube.com/watch?v=pJj1EVg8S_4 (tak – nie)

https://www.youtube.com/watch?v=4S9HVyB5G1Q (rączki klaszczą)

https://www.youtube.com/watch?v=Q3tOW06wTBU (dzieci lubią gimnastykę)

 2.    Słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej pt: ,,Zapach mamy"

https://vod.tvp.pl/video/czytanie-przed-spaniem,zapach-mamy,38993053

 Rozmowa na temat opowiadania. Przykładowe pytania: 

  • Z czym kojarzy się Tomkowi mama?
  • Co zrobił Tomek z perfumami mamy?
  •  Co robił Tomek przed snem, kiedy nie było mamy?
  •  Co się śniło Tomkowi?
  • Co dostał Tomek od mamy?

 W tym momencie możecie Państwo porozmawiać z dziećmi o Waszej rodzinie. Sprawdzić czy wiedzą gdzie pracujecie, na czym polega Wasza praca, co robicie w domu, jak się czują, gdy nie ma Was w domu. Z całą pewnością dzieci wymienią dużo obowiązków, jakie macie Państwo w domu. Czy Wasze dzieci mają obowiązki? Jeśli nie, to może czas je wyznaczyć

3.    Nauka piosenki pt: ,,Dla Ciebie Mamo’’

https://chomikuj.pl/Ewucka/Muzyka+dla+przedszkolaka/Dla+mamy/25+Dla+ciebie+mamo,286800673.mp3(audio)

Dla ciebie kwiaty kwitnące na łące,
dla ciebie wieje ciepły wiatr,
dla ciebie niebo jest tak błękitne,
dla ciebie śmieje się cały świat.

Ref. La, la, la, la, la,

Dla ciebie świeci złociste słońce,
dla ciebie gwiazdy nocą lśnią,
dla ciebie ptaki śpiewają wiosną,
dla ciebie śmieje się cały świat.

Ref. La, la, la, la, la,

 4.    Zabawa matematyczna „W kuchni”

            Zachęcam Was do  wspólnego gotowania zupy lub zrobienie sałatki. Wcześniej, razem policzcie ile warzyw, danego rodzaju będziecie potrzebować. Nie zapomnijcie założyć fartuszków – to doda zabawie powagi! Poproście dziecko by umyło np. 3 ziemniaki, 1 marchewkę, 3 cebule, 4 pomidory, 2 ogórki itp. Policzcie razem z dzieckiem, ile fasolek daliście do zupy. Kiedy zupa się ugotuje, nie zapomnijcie razem przypomnieć sobie co i w jakiej kolejności kładliście do garnka/salaterki. Nakrywając do stołu mówcie, ile talerzyków, łyżek i noży kładziecie Nie zapominajcie podziękować dziecku za pomoc!

 5.    ,,Jaki kształt?” – dostrzeganie przeciwieństw (różnych kształtów), doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Do jednaj miski Rodzic wsypuje białą fasolę i ziarna kukurydzy, dziecko wybiera tylko ziarna kukurydzy i przelicza je odkładając do drugiej pustej miski.

 6.    Praca plastyczna ,,Moja rodzina"

            Proszę o przygotowanie dzieciom kół z kolorowego papieru  - dzieci wybierają ich tyle, ile osób liczy ich rodzina i naklejają na kartonie - zwracając uwagę na wzrost poszczególnych osób. Na kołach rysują elementy twarzy, a następnie dorysowują resztę ciała. Na koniec przyklejają włosy z resztek włóczki w odpowiednich kolorach.

 7.    Kolejną propozycją jest wykonanie portretów mamy i taty na nadmuchanych balonach.

 ,,Życzenia dla mamy’’

Mamo dam ci dziś piękny kwiatek
i wstążkę na dodatek.
Dam ci zloty pierścionek,
na górce mały domek,
ogródek malowany,
ławkę pod wielkim kasztanem.
Dam ci słonce nad domem,
słońce - złotą koronę.
I dam ci księżyc, wiesz?
I jeszcze... co tylko chcesz.
Bo jestem bardzo bogaty,
dostałem kredki od taty.

 

mama

 

oprac. Wioletta Matyjewicz

 

 

Czytaj więcej oTydzień rodzinny