59-700 Boleslawiec

ul. Jana Pawła II 50 d

Tel: (075) 612 13 01

 

Miejskie Przedszkole Publiczne nr 1 w Bolesławcu

godło
Jesteś tutaj: Start / Grupy / Grupa I

Grupa I

W tej zakładce znajdą Państwo podpowiedzi od pani Wioli na wspólne zabawy z maluszkami.

 

 

 

Mam nadzieję, że choć trochę, pomogę Państwu zorganizować czas na wspólną zabawę
w domu w tym trudnym okresie.

Powodzenia, przyjemnej zabawy (-:

Pozdrawiam serdecznie wszystkie moje Dzieci oraz Rodziców

 

 

 

Drodzy Rodzice Mikołaja oraz Szymonka

w  zakładce "pliki do pobrania" pani Ewa, logopeda,

podsyła dla Was zestaw ćwiczeń do wykonywania w domu

z dziećmi, aby rozwijać ich aparat mowy.

Przy okazji przesyła dla dzieci serdeczne pozdrowienia

i gorące słowa zachęty do ćwiczeń!

 

 

 

 

WESOŁYCH ŚWIĄT

 

 

baranek

 

 

 

Spokojnych dni, radości z bycia razem.

Choć wyjątkowe to Święta tym razem,

To niech moc Wielkiej Nocy napełni serca Wasze

I da siłę na dalsze dni.

Życzę Państwu i kochanym Dzieciom pięknych, zdrowych i radosnych Świąt!

 

Wioleta Matyjewicz 

 

 

 

 

 

Kochane przedszkolaki !

1 czerwca – Święto Dziecka.

dzień dziecka

Z okazji Dnia Dziecka życzę Wam, aby wszystkie dni były wspaniałą przygodą

i niosły ze sobą wiele wspaniałych doświadczeń.

Niech uśmiech gości każdego dnia na Waszych twarzach

i niech spełniają się Wasze marzenia.

Do szybkiego zobaczenia! Wasza pani Wiola

 

 

 

 

 Ćwiczenia logopedyczne od pani Ewy umieszczone są w zakładce

"pliki do pobrania"

 

Nowe ćwiczenia logopedyczne od pani Ewy w zakładce pliki do pobrania :-)

 

A od pani Ewy bajeczka tym razem:-) 

bajeczka

 

 

 

Propozycje ćwiczeń od pani Ewy na nowy tydzień:

ksiżniczka Różyczka

 

2

 

 

Pani Ewa przesyła now ćwiczenia. Dostępne w zakładce "pliki do pobrania"

Artykuły

Ostatni tydzień czerwca

Wiola

Czytaj więcej o: Ostatni tydzień czerwca

propozycje i inspiracji do zabaw z dziećmi w domu na tydzień 15-20 czerwca 2020r.

Witam serdecznie!
Drodzy Rodzice przesyłam propozycje i inspiracji do zabaw z dziećmi w domu na tydzień 15-20 czerwca 2020r.
 
1. Wesołe powitanie:
https://www.youtube.com/watch?v=8HozqzBRUec
 
2. Słuchanie wiersza B.Formy:” Dobre wychowanie”.
„Przepraszam i dziękuję, magiczne słowa znam
i jeszcze słowo: proszę przypominam wam.
Dobre wychowanie to jest ważna sprawa,
grzeczny bądź i miły, taka moja rada.
Pamiętać zawsze musisz, gdy obiad smaczny jesz,
że mlaskać nie wypada, dobrze o tym wiesz.
A kiedy z kolegami wesoło spędzasz czas,
to możesz do zabawy też zaprosić nas”.
 
3. Rozmowa z dzieckiem na temat tekstu:
Jakie magiczne słowa znają wszyscy ludzie?
Dlaczego te słowa są magiczne?
W jaki sposób można zaprosić kogoś do zabawy?
 
4. Posłuchaj piosenki: ” Proszę, dziękuję, przepraszam”.
https://www.youtube.com/watch?v=DL6eWrZAizQ
 
5. Zabawy konstrukcyjne wg instrukcji Rodzica
Rodzic prosi o zbudowanie:
 Niskiego domu, który ma dwa okna i drzwi.
 Zbudowanie wysokiej, kolorowej wieży.
 Domu w jednym kolorze z czerwonym dachem.
 
6. Zagadki dla dzieci: 
Można wtedy jechać na nim, kiedy kręci się nogami. (rower) 
Podobna do łyżki, lecz nikt nią nie jada.
 
Chętnie do wiaderka, żółty piasek wkłada.(łopatka)
Z jego ziarenek nic nie wyrośnie, policzyć ich nie dasz rady.
Jest, aby biegać po nim radośnie, robiąc w nim bosych stóp ślady.(piasek) 
Jest okrągła niczym kula, dzieci chętnie z nią biegają, na boisku w czasie meczów
kopią ją lub odbijają.(piłka) 
Siedząc na tym urządzeniu, w dół i w górę się ruszamy, gdy jesteśmy na podwórku
to z niej chętnie korzystamy.(huśtawka)
Dzielenie odpowiedzi z zgadywanek na sylaby.
 
7. Zabawa naśladowcza „Pokaż jak …” 
Rodzic wymienia różne czynności związane z zabawą dzieci np.: pokaż jak…..grasz w piłkę, jeździsz  na rowerze/ hulajnodze, budujesz wieżę itp. Dziecko naśladuje ruchem wymienioną czynność. 
 
8. Zestaw ćwiczeń ruchowych: potrzebna nam będzie Twoja ulubiona poduszeczka i szarfa lub tasiemka czy wstążka.
Ćwiczenia dużych grup mięśniowych- Poduszeczka jest- poduszeczki nie ma.
Na hasło: Poduszeczka jest- dziecko podnosi poduszkę do góry trzymając ją oburącz.            
Na hasło: Poduszeczki nie ma- wykonuje przysiad podparty i przykrywa poduszkę dłońmi.
Zabawa na czworakach. Dziecko chodzi na czworakach dookoła  poduszki.
Ćwiczenia mięśni brzucha. Dziecko, w leżeniu tyłem, wkłada poduszkę między stopy, a następnie podnosi je za głowę i podaje do rąk. Siada i powtarza ćwiczenie kilkakrotnie.
Rzuty- na sygnał np. hop, lub klaśnięcie w dłonie. Dziecko rzuca poduszką w wyznaczone przez rodzica miejsce.  Rzuty powtarza na zmianę: prawa ręką i lewą ręką.
Zabawa bieżna Koniki. Dziecko biega po pokoju i wymachuje  nad głową  szarfą, naśladując poganianie koników. Biega w różnych kierunkach, w zmiennym  tempie.
Ćwiczenie zwinnościowe -  Przejście przez szarfę. Dziecko układa szarfę na podłodze tworząc kółeczko, następnie wchodzi w nie i przeciąga się przez szarfę od dołu w górę i odwrotnie.
Podskoki. Dziecko układa szarfę na podłodze, wskakuje do środka i wyskakuje na zewnątrz  na dwóch nogach.  
Ćwiczenia stóp. Dziecko chwyta szarfę palcami prawej stopy i podnosi do góry, powtarza ćwiczenie lewą stopą.
Marsz po pokoju z szarfą trzymaną oburącz przed sobą.
 
Opracowała:
Wioletta Matyjewicz
 
Czytaj więcej o: propozycje i inspiracji do zabaw z dziećmi w domu na tydzień 15-20 czerwca 2020r.

propozycja zabaw na II tydzień czerwca (8-12 czerwca 2020r.)

Witam serdecznie!
Drodzy Rodzice dziękuję za przesyłanie do mnie informacji i zdjęć z zajęć, zabaw, które realizujecie w domu.
Moja propozycja zabaw na II tydzień czerwca (8-12 czerwca 2020r.)
 
1. Zabawa na powitanie - ,,Lewa, prawa”
Orientowanie się w schemacie własnego ciała (dziecko może mieć gumkę frotkę na lewym nadgarstku);
 lewa ręka wita się z głową: dzień dobry głowo;
 lewa ręka wita się z brzuszkiem: dzień dobry brzuchu;
 prawa ręka wita się z szyją: dzień dobry szyjo;
 prawa ręka wita się z prawym kolanem: dzień dobry kolano itd. 
2. Ćwiczenie oddechowe – Ptaszek.
Ptaszka można wykonać według własnego pomysłu lub według instrukcji:
https://youtu.be/l_cINQDaPrI 
Pomoce: kartki papieru, klej, nożyczki, pisak, nitka.
Ptaszka zawieszamy na nitce. Koniec nitki trzymamy ponad głową. Ptaszek powinien znajdować się na wysokości ust. Nabieramy powietrze nosem, a następnie delikatnie dmuchamy na ptaszka, tak, aby się poruszał. 
3. Ćwiczymy rączkę. Lepimy z masy solnej. 
Pomoce: mąka, sól, woda, olej, np. foremki do ciastek.
Masa solna: 1 część soli, 3 części mąki, olej, woda do wyrobienia gładkiego ciasta. Gotową masę solną dotykamy, ugniatamy, przyciskamy. Wałkujemy, odciskamy w niej np. rączkę dziecka. Można formułować kulę, walce, figurki.
4. Ćwiczymy pamięć i koncentrację.
Pomoce: kolorowe zakrętki lub klocki po kilka sztuk w tym samym kolorze.
Układamy wzór z kolorowych nakrętek i prosimy dziecko, aby pod spodem ułożyło tak jak my. Zaczynamy od kilku zakrętek i prostych wzorów, układając od strony lewej do prawej. 
5. Zabawa rozwijająca zmysł dotyku - Co to za zabawka? 
Wybieramy kilka zabawek z dzieckiem i wkładamy do worka z nieprześwitującego materiału. Dziecko wkłada ręce do worka i poprzez dotyk rozpoznaje, co to za zabawka.
 
Opracowała:
Wioletta Matyjewicz
 
Czytaj więcej o: propozycja zabaw na II tydzień czerwca (8-12 czerwca 2020r.)

tydzień z matematyką

Dzień Dobry! Witam Wszystkich.

 

 W tym tygodniu proponuję tydzień z matematyką. (01.06 – 05.06.2020r.)

 

Chciałabym zaproponować  proste, zabawy matematyczne dla dzieci, które rozwijają zdolność logicznego myślenia, pomagają w skupieniu uwagi i co  najważniejsze uczą pojęć matematycznych. Skuteczność tych zabaw zależy od systematyczności ważne, więc jest, aby przeprowadzać je regularnie poświęcając im nie więcej niż 15 minut.

Proszę pamiętać o jasnym i precyzyjnym wydawaniu poleceń typu:  narysuj koło, połącz wszystkie czerwone koła, czasami trzeba je powtórzyć 2-3 razy głośno i wyraźnie.

 

  1. 1.     Figury geometryczne.

Zacznijmy od figur geometrycznych płaskich takich jak koło,  kwadrat,  trójkąt. Na początku należy je dziecku narysować na kartce, nazywając je, a następnie prosić o wskazanie konkretnych figur. Potem niech dziecko samo próbuje narysować konkretne figury. (nie jest to łatwe, ale liczą się chęci i wysiłek).

Warto również przy każdej okazji uzmysławiać dziecku, że matematyka nas otacza i w domu, na spacerze w sklepie pokazywać przedmioty zbliżone do figur geometrycznych jak jabłko, dynia,  stół,  okno,  szafa...

 

  1. 2.     Łączenie podobnych figur.

Gdy dziecko nauczy się rozpoznawać figury (niekoniecznie je rysować),  możemy wprowadzić kolejny element do naszych potyczek matematycznych polegający na szukaniu i łączeniu podobnych figur. Zanim przejdziemy do zabawy należy wcześniej przygotować kartki, na których przyklejamy koła w różnych, ale powtarzających się kolorach. Potem prośmy, aby dziecko najpierw pokazało wszystkie czerwone kółeczka a następnie połączyło je ze sobą itd. Zabawę tą proponuję zacząć od łączenia dwóch kół w tym samym kolorze,  czyli tzw. pary, choć pojęcie pary jest jeszcze dla dziecka bardzo abstrakcyjne. Potem stopniowo można wprowadzić więcej kół do łączenia w tym samym kolorze, z doświadczenia jednak wiem, że przy 5 kołach dzieci zaczyna się gubić. Następnie można mieszać ze sobą koła z kwadratami i trójkątami.

 

  1. 3.     Przyczepianie kamerek

Do kartki z wydrukowaną cyfrą dziecko przypina tyle klamerek do bielizny, ile wskazuje cyfra. Grzbiety klamerek możemy pokolorować na taki kolor jak cyfra na kartce. To ułatwi sortowanie.

 

  1. 4.     Losowanie

Przed tą zabawą można wybrać się na spacer w poszukiwaniu skarbów. Kamyki, patyczki, szyszki będą doskonale się nadawały. Skarby wsypujemy do worka i prosimy o wylosowanie 5 szyszek. Dziecko musi zaangażować w tę zabawę zmysł dotyku. Na końcu prosimy o wskazanie karty z cyfrą 5.

 

  1. 5.     Rysowanie paluszkiem

Do pudełka (np. po butach) wsypujemy piasek. Losujemy kartę i prosimy dziecko, żeby narysowało paluszkiem w piasku kształt wylosowanej cyfry.

 

  1. 6.     Szczypce w ruch

Do tej zabawy potrzebne nam są pojemniki w postaci wytłoczek po jajkach albo foremek na muffiny, szczypce do grilla czy cukru w kostkach i dowolne drobne elementy. Na dnie pojemnika kładziemy karteczki z cyframi, a zadaniem dziecka jest włożyć do niego tyle przedmiotów, ile wskazuje cyfra. W tej zabawie świetnie sprawdzają się guziki, kamyki czy małe pompony pasmanteryjne.

 

  1. 7.     Nauka z muzyką

W naukę liczenia przez zabawę włączmy również zmysł słuchu. Ile razy uderzyłam łyżką w garnek? Ile razy klasnęłam? Ile razy klepnęłam cię w kolano czy plecy?

 

  1. 8.     Słuchanie piosenki –

,,Jeden, dwa i trzy...”- Śpiewające brzdące: https://youtu.be/Qxaf_udSzng?t=1

 

 

Opracowała:

Wioletta Matyjewicz

Czytaj więcej o: tydzień z matematyką

Tydzień rodzinny

Drodzy Rodzice, Drogie Dzieci

Zaczynamy dzisiaj nową tematykę dotyczącą rodziny i związanych z nią osób.

CELE OGÓLNE:

-        dostrzeganie roli taty i mamy w życiu dziecka; swobodne posługiwanie się pojęciami jakościowymi w rozmowie – dostrzeganie przeciwieństw;

-        rozwijanie mowy poprzez swobodne wypowiadanie się na temat swoich rodziców;

-        podawanie nazw członków rodziny; zauważanie fizycznych podobieństw;

-        ukazanie codziennych obowiązków domowych; zachęcanie do pomagania rodzicom w codziennych obowiązkach;

-        wdrażanie do zgodnej zabawy podczas wspólnych działań; zachęcania do kreatywności poprzez interpretację utworów muzycznych i literackich.

 1.    Rozwijamy sprawność fizyczną

Ćwiczenia poranne na cały tydzień (wykonuj je w podanej kolejności): 

 https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4 (przywitajmy się wesoło)

https://www.youtube.com/watch?v=pJj1EVg8S_4 (tak – nie)

https://www.youtube.com/watch?v=4S9HVyB5G1Q (rączki klaszczą)

https://www.youtube.com/watch?v=Q3tOW06wTBU (dzieci lubią gimnastykę)

 2.    Słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej pt: ,,Zapach mamy"

https://vod.tvp.pl/video/czytanie-przed-spaniem,zapach-mamy,38993053

 Rozmowa na temat opowiadania. Przykładowe pytania: 

  • Z czym kojarzy się Tomkowi mama?
  • Co zrobił Tomek z perfumami mamy?
  •  Co robił Tomek przed snem, kiedy nie było mamy?
  •  Co się śniło Tomkowi?
  • Co dostał Tomek od mamy?

 W tym momencie możecie Państwo porozmawiać z dziećmi o Waszej rodzinie. Sprawdzić czy wiedzą gdzie pracujecie, na czym polega Wasza praca, co robicie w domu, jak się czują, gdy nie ma Was w domu. Z całą pewnością dzieci wymienią dużo obowiązków, jakie macie Państwo w domu. Czy Wasze dzieci mają obowiązki? Jeśli nie, to może czas je wyznaczyć

3.    Nauka piosenki pt: ,,Dla Ciebie Mamo’’

https://chomikuj.pl/Ewucka/Muzyka+dla+przedszkolaka/Dla+mamy/25+Dla+ciebie+mamo,286800673.mp3(audio)

Dla ciebie kwiaty kwitnące na łące,
dla ciebie wieje ciepły wiatr,
dla ciebie niebo jest tak błękitne,
dla ciebie śmieje się cały świat.

Ref. La, la, la, la, la,

Dla ciebie świeci złociste słońce,
dla ciebie gwiazdy nocą lśnią,
dla ciebie ptaki śpiewają wiosną,
dla ciebie śmieje się cały świat.

Ref. La, la, la, la, la,

 4.    Zabawa matematyczna „W kuchni”

            Zachęcam Was do  wspólnego gotowania zupy lub zrobienie sałatki. Wcześniej, razem policzcie ile warzyw, danego rodzaju będziecie potrzebować. Nie zapomnijcie założyć fartuszków – to doda zabawie powagi! Poproście dziecko by umyło np. 3 ziemniaki, 1 marchewkę, 3 cebule, 4 pomidory, 2 ogórki itp. Policzcie razem z dzieckiem, ile fasolek daliście do zupy. Kiedy zupa się ugotuje, nie zapomnijcie razem przypomnieć sobie co i w jakiej kolejności kładliście do garnka/salaterki. Nakrywając do stołu mówcie, ile talerzyków, łyżek i noży kładziecie Nie zapominajcie podziękować dziecku za pomoc!

 5.    ,,Jaki kształt?” – dostrzeganie przeciwieństw (różnych kształtów), doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Do jednaj miski Rodzic wsypuje białą fasolę i ziarna kukurydzy, dziecko wybiera tylko ziarna kukurydzy i przelicza je odkładając do drugiej pustej miski.

 6.    Praca plastyczna ,,Moja rodzina"

            Proszę o przygotowanie dzieciom kół z kolorowego papieru  - dzieci wybierają ich tyle, ile osób liczy ich rodzina i naklejają na kartonie - zwracając uwagę na wzrost poszczególnych osób. Na kołach rysują elementy twarzy, a następnie dorysowują resztę ciała. Na koniec przyklejają włosy z resztek włóczki w odpowiednich kolorach.

 7.    Kolejną propozycją jest wykonanie portretów mamy i taty na nadmuchanych balonach.

 ,,Życzenia dla mamy’’

Mamo dam ci dziś piękny kwiatek
i wstążkę na dodatek.
Dam ci zloty pierścionek,
na górce mały domek,
ogródek malowany,
ławkę pod wielkim kasztanem.
Dam ci słonce nad domem,
słońce - złotą koronę.
I dam ci księżyc, wiesz?
I jeszcze... co tylko chcesz.
Bo jestem bardzo bogaty,
dostałem kredki od taty.

 

mama

 

oprac. Wioletta Matyjewicz

 

 

Czytaj więcej o: Tydzień rodzinny