59-700 Boleslawiec

Tel: (075) 612 13 01

Miejskie Przedszkole Publiczne nr 1 w Bolesławcu

godło
Jesteś tutaj: Start / Grupy / Grupa II

Grupa II

W tej zakładce znajdą Państwo podpowiedzi od pani Berci i pani Reni na wspólne zabawy z czterolatkami.

 

 

 

Pozdrawiam serdecznie Dzieci i Rodziców. Życzę, mimo wszystko, pozytywnych nastawień i optymizmu. Zachęcam do zaglądania do naszego grupowego gmaila .

Rodzicom Basi Ś. gratulujemy wspaniałych pomysłów na kreatywne spędzanie czasu z dziećmi w domu w obecnym czasie. Basia wzięła udział w dwóch konkursach plastycznych „Bory Dolnośląskie” oraz „Życzenia dla rybki” i została w nich wyróżniona. Basiu cieszymy się ogromnie z Twoich sukcesów i gratulujemy!!!! :-)

 

Renata Piecha

 

 

 

 

 

Ćwiczenia logopedyczne od pani Ewy umieszczone są w zakładce "pliki do pobrania"

Artykuły

Kocham moją mamę

1. Kocham moją mamę - rozmawiamy z mamą, tatą na temat: co to jest rodzina, kto tworzy dom rodzinny, liczę z ilu osób składa się moja rodzina.
2. Opowiem za co kocham moją mamę? Samodzielnie wykonam prezent dla mojej mamy, powiem jej najlepiej jak potrafię krótki wiersz:
Mamo, dam Ci dziś piękny kwiatek
i wstążkę na dodatek.
Dam Ci złoty pierścionek,
na górce mały domek.
Ogród malowany, ławkę pod wielkim kasztanem
Dam Ci słońce nad domem, słońce i złotą koronę,
dam Ci księżyc wiesz i jeszcze co tylko chcesz;
Bo jestem bardzo bogaty – dostałem(am) kredki od taty.
3. Wykorzystaj sytuację pobytu na podwórku do zwracania uwagi na charakterystyczne cechy wiosny – MAJ – ciepły, słoneczny – jaki jeszcze?
Poszukaj określeń.
4. Dbaj o ład i porządek w miejscu zabawy.
5. Wspólnie wyjaśniamy sens przysłowia ,,W maju – jak w gaju’’.
6. Podziwiamy majową przyrodę, jej zapach i kolor.
7. Pobaw się przy muzyce w zabawy imitujące poruszanie się żabek, boćków, rozwijające się kwiaty. Naśladuj ruchem padający deszcz, wiejący wiatr, świecące słońce.
8. Ćwiczymy spostrzeganie ,,Co się zmieniło’’, ,,Takie same motyle’’; zabawy rozwijające myślenie - ,,Prawda to czy plotka?’’, ,,Ślimaki ogromne zwierzaki’’.
ŻYCZENIA
Wszystkim mamom w całym świecie
Aby miały dobre dzieci
Kobietom starszym, kobietom młodszym –
zdrowia, szczęścia i pogody.
 
oprac. Roberta Zięba
Czytaj więcej o: Kocham moją mamę

Propozycje zajęć i zabaw na kolejny tydzień 18-25 maj 2020r.

Propozycje zajęć i zabaw na kolejny tydzień 18-25 maj 2020r.

1.Zapoznanie z wierszem Krzysztofa Roguskiego „Warzywa”

Chociaż nie są słodkie wcale
To smakują też wspaniale.
A gdy zjesz z nimi posiłek
To ci dadzą wielką siłę,
Taką siłę bohatera
Jaką ma twój tata nieraz,
Gdy ogromną dynię kroi
Lub otwiera z dżemem słoik
Albo drewno prosto z lasu
W rękach niesie bez grymasu...
A arbuza kilo sześć
Mógłby jeszcze dłużej nieść!
Oprócz tego moc witamin,
Cera gładka jak pergamin.
Takie właśnie są konkrety,
I korzyści, i zalety.
Bo gdy będziesz jeść warzywa co dzień
To ze zdrowiem będziesz w zgodzie:
I marchewkę, i ziemniaki,   

I pietruszkę, i buraki,
I brokuły, kalafiora,
Pora, rzepę, pomidora...
Jaki morał stąd wypływa?

TRZEBA WSZYSTKIE JEŚĆ WARZYWA!

 

2.Rozwiązywanie zagadek:

Bywa przy domu, czy wiecie kto taki?
Rosną w nim: marchew, pietruszka, buraki (ogródek).

Różne na świecie bywają „łaty”,
żółte, czerwone lub łaty w kraty.
Lecz nie ma na pewno smaczniejszej „łaty”
niźli zielony listek ….(sałaty).

Co pokrojono w plasterki,
oraz skropiono śmietaną,
zanim do stołu na obiad,
jako mizerię podano (ogórek)?

Latem w ogrodzie wyrósł zielony.
A zimą w beczce, leży ukiszony (ogórek).

Nie pomylisz go z ogórkiem,
bo ma znacznie cieńszą skórkę,
a w dodatku z każdej strony
jest okrągły i czerwony (pomidor).

Rośnie sobie w ziemi,
jest czerwona cała,
gdy się ją przekroi,
to jest w środku biała (rzodkiewka)

Zielona fryzurka,
nosi ją cebulka.
Na kanapce położona,
wcześniej nożem pokrojona (szczypiorek)

 

3.Założenie mini-ogródka – posadzenie cebuli w doniczce z ziemią dla uzyskania świeżego szczypiorku.

 D. Gellnerowa „Szczypiorek”

Włożyłam do ziemi cebulę
w zeszły wtorek,
teraz mam w doniczce
zielony szczypiorek.
Jeżeli przyjdziecie
do mnie mili goście,
to mnie o szczypiorek
zielony poproście.

 

4.Przygotowywanie wspólnie z dzieckiem zdrowych kanapek z warzywami.

Zachęcanie do ich spożywania - wspólnie przygotowane lepiej smakują Mrugnięcie

Można skorzystać z propozycji zawartych w poniższym linku:

https://images.app.goo.gl/vKJHt4r6z38bFwYX6

5.Zabawa przy piosence „Jarzynowa gimnastyka”

https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

6.Utrwalenie piosenki „Olimpiada w jarzynowie”

https://www.youtube.com/watch?v=H0d-zG2Z2-g

 

7.Utrwalenie hasła „ Witaminy hop do brzuszka!!!

I marchewka i pietruszka!

(tak jak ostatnio można zamiast marchewki wyliczać inne warzywa np. rzodkiewka, szczypiorek, sałata, pomidor….)

8. W czasie wspólnego przygotowywania kanapek warto rozwijać  umiejętność:

  •  Liczenia - przy przeliczaniu np. warzyw, kromek chleba, ilości talerzyków
  •  Dzielenia słów na sylaby – rzod-kiew-ka, po-mi-dor itd.
  •  Wskazywania pierwszej i ostatniej głoski w nazwach warzyw pomidor –p, r; ogórek-o, k itd.

Przy okazji utrwalamy dokładne mycie rąk przed rozpoczęciem kulinarnych zmagań 

Życzę powodzenia i duuuuużo zdrowia m.in. dzięki spożywaniu warzyw! Wystawiony język

                                                               Pozdrawiam serdecznie Renata Piecha

Czytaj więcej o: Propozycje zajęć i zabaw na kolejny tydzień 18-25 maj 2020r.

Co wiemy o pracy ludzi różnych zawodów

  • Co wiemy o pracy ludzi różnych zawodów – próbujemy wyjaśnić pojęcie - ,,Co to znaczy, że zostanę kimś?’’, ,,Co to znaczy zawód?’’(pracować w jakimś zawodzie) – mama, tato pomogą ci sprecyzować: wyuczone zajęcie/ praca zarobkowa;
  • Wycinamy figury geometryczne ,,oszczędna krawcowa’’;
  • Składanki papierowe – tworzymy kompozycje płaskie i przestrzenne - ,,jednego dnia znikają wszystkie zabawki i przedmioty tzw. ,,dzieci pustej sali’’. Masz tylko jedną kartkę – nic więcej – jak z niej zrobić zabawkę? Np. samolot, łódkę, inną?
  • Pobaw się w zabawę ,,Podobieństwa i różnice’’, np. ,,myszka polna i myszka do komputera’’, ,,pióro do pisania i pióro gęsie’’, ,,zamek budowla i zamek suwak’’;
  • ,,Żyjemy zdrowo i na sportowo’’ – co to jest sport, po co jest sport, czego potrzeba aby zostać sportowcem – wymyślamy swoje zabawy i ćwiczenia.

 

oprac. Roberta Zięba

Czytaj więcej o: Co wiemy o pracy ludzi różnych zawodów

Propozycje zabaw na tydzień 04.05 – 08.05.2020 r.

Propozycje zabaw na tydzień 04.05 – 08.05.2020 r. 

 

1. Zapoznanie  z wierszem „Wiosenna łąka” Z. Baryły

Wiosenna łąka w promieniach słońca
cała zielona jest i kwitnąca.
Pszczoły, motyle nad nią fruwają,
a w trawie świerszcze koncerty grają.

Rosną na łące białe stokrotki,
wierzby nad rzeką pokryły kotki.
Żaby rechoczą, śpiewają ptaki,
do gniazd dla piskląt znoszą robaki.

Żółte kaczeńce na łące kwitną,
niebo ma barwę jasnobłękitną.
Wśród kwiatów pszczoły pilnie pracują,
zbierają nektar, miód produkują.

Słoneczko grzeje, stopniały śniegi,
na noskach dzieci są pierwsze piegi.
Cieszą się dzieci i ziemia cała,
że wiosna do nas już zawitała.

 

Rozmowa na temat wiersza „Wiosenna łąka”.

- O jakiej porze roku była mowa w wierszu?
- Jakie znamy pory roku?
- Po czym poznamy że jest wiosna?
- Z czego cieszą się dzieci?

2. Zachęcam do obejrzenia filmu o łące.

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

 

3. Rozwiązywanie  zagadek o wiosennej łące.

Zielony dywan, a na nim kwiatów tyle
Piją z nich nektar pszczoły, osy i motyle. (łąka)


Skacze po łące, pływa w wodzie .
Z bocianem żyje w ciągłej niezgodzie. (żabka)

Co to za panie mają pasiaste ubranie,
od nich słodki miodek na pewno dostaniesz. (pszczoły)

To jest takie dziwne zwierzę,
bo ma tylko jedną nogę.
Własny domek ma na grzbiecie,
kto to jest , na pewno wiecie ? (ślimak)

Dziób czerwony, długie nogi.
Żabki ze strachu schodzą mu z drogi. (bocian)

Łatwo zauważysz między listeczkami
jej czerwony płaszczyk z czarnymi kropkami. (biedronka)

Znacie takiego małego konika,
który jest zielony, w trawie sobie cyka ? (świerszcz)

Skrzydełka mam jak płatki choć sam nie jestem kwiatem                                                                             

nad kwiatami w słońcu wesoło fruwam latem. (motyl)

Chociaż są malutkie, bardzo pracowite.
Spotkasz je na łące, bo są ich tysiące. (mrówki)

Prawie nic nie widzi i ma długi ryjek.
W czarnym kubraczku pod ziemią się kryje. (kret)

Nad stawem, nad łąką sporo ich się zbiera
każda jest podobna do helikoptera. (ważka)

4. Wiosenne głoskowanie - dzielimy na sylaby (z wyklaskiwaniem) oraz na  głoski wyrazy: motyl, kret, osa, jaskółka, żaba, żuk, mrówka 

5. „Raz, dwa, trzy - teraz liczysz ty”- przeliczanie liczebnikami głównymi, wszystkiego, „co się da”.

6. Zabawa "Prawda czy fałsz" - dzieci określają ich logiczność odpowiadają „prawda” lub „fałsz”.

- Na łące rośnie wysoka trawa, a w niej żyją biedronki, koniki polne, motyle.
- Pszczoły zbierają nektar z kwiatów i robią z nich lizaki.
- Pod ziemią długie korytarze ryje kret.
- Wiosną na łące dzieci lepią bałwana.
- Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie.
- A żabki chowają się przed nim w trawie i wołają kra, kra.
- Teraz jest pora roku, którą nazywamy zima
- Teraz jest pora roku, którą nazywamy Wiosna


7. Wykonanie pracy plastycznej pt. „ Łąka” dowolną techniką, można skorzystać  z poniżej podanego linka:

https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc

8. Zapoznanie z piosenką „Bal na łące”

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

 

Pozdrawiam wiosennie Dzieci oraz Rodziców. Życzę dużo zdrowia!!!

 Renata Piecha Mrugnięcie

 

Czytaj więcej o: Propozycje zabaw na tydzień 04.05 – 08.05.2020 r.

Propozycje zadań i zabaw na kolejny tydzień 27-30 kwiecień 2020 r.

Propozycje zadań i zabaw na kolejny tydzień 27-30 kwiecień 2020 r.

 

1.Nauka wiersza pt. „Znak” M. Łaszczuk

Czy ty wiesz, jaki to znak, w czerwonym polu biały ptak?

- Wiem -odpowiedział Jędrek mały, to jest znak Polski: Orzeł Biały.

2. Obejrzenie filmu pt. „Symbole narodowe”

https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c

3. Wykonanie flagi Polski  dowolną techniką.

4. Zapoznanie z piosenką „Jestem Polakiem”

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

5. Zabawy rytmiczne ze starszym rodzeństwem, rodzicamiJ

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

6. Zapoznanie z wyglądem   wyrazów: POLSKA, POLAK, FLAGA,GODŁO, HYMN przypomnieć jak wygląda zapis swojego imienia.

 

Pozdrawiam serdecznie :-)

Renata Piecha

Czytaj więcej o: Propozycje zadań i zabaw na kolejny tydzień 27-30 kwiecień 2020 r.