59-700 Boleslawiec

Tel: (075) 612 13 01

Miejskie Przedszkole Publiczne nr 1 w Bolesławcu

godło
Jesteś tutaj: Start / Grupy / Grupa II

Grupa II

W tej zakładce znajdą Państwo podpowiedzi od pani Berci i pani Reni na wspólne zabawy z czterolatkami.

 

Spędzając czas z dziećmi warto wykorzystać naturalne, domowe sytuacje i pobawić się w „matematykę dnia codziennego”. Można przeliczać wszystko, „co się da” : sztućce, kubki, talerze, serwetki wspólnie nakrywając do stołu. Zastanawiać się ile jeszcze brakuje nakryć, krzeseł, żeby starczyło dla wszystkich, ile potrzeba kawałków ciasta, żeby każdy otrzymał jedną porcję. Pomysłów może być wiele.

W każdym domu znaleźć można stare korale, guziki, plastikowe nakrętki, korki, które można wykorzystać do segregowania, układania dowolnych kompozycji czy  rytmicznych sekwencji.

Wyżej wymienione elementy mogą posłużyć również jako pionki do gier planszowych. Jeśli takich nie mamy w domu to możemy stworzyć je  z dzieckiem na dużym arkuszu papieru. Gry planszowe typu Chińczyk świetnie kształtują umiejętność liczenia oraz cierpliwość w oczekiwaniu na swoją kolej czyli odporność emocjonalną niezbędną          w szkole

Dzieci uwielbiają zagadki, które pobudzają  myślenie, wyobraźnie, kreatywność. Duży wybór zagadek można znaleźć w Internecie.

 

Przykładowe strony :

               -miastodzieci.pl

               -kuradomowa.com

               -edziecko.pl

ŻYCZĘ UDANEJ ZABAWY! :-)

 

 

Przedszkolaku, mamo, tato

*zakładamy zielony ogródek w domu – takie mini ,,Laboratorium badacza’’. Przygotuj wspólnie z rodzicem plastikową podstawkę, trochę waty, drobne narzędzia do penetracji ziemi, nasiona rzeżuchy, owsa, cebulę. Posiej rzeżuchę na wilgotnym podłożu – załóż kalendarz obserwacji – porozmawiaj z rodzicem co roślina potrzebuje by rosnąć (wodę, światło);

*nasiona owsa posiej w ziemi na 7 dni przed świętami, a będziesz miał(a) wspaniałą, własną dekorację na stół;

*naśladujemy ruchem, np. przylot ptaków, skaczące żaby, rozwijające się kwiaty – wymyśl kilka własnych ćwiczeń by mieć formę ponad normę;

*mapa pogody – określamy pogodę – (jak jest za oknem) i własne samopoczucie;

*dobieramy luźne wyrazy, zdania ,,Za co lubimy wiosnę? Wiosno, lubię cię, bo…’’;

*wybrzmiewamy głoski w nagłosie, np. ,,w’’ jak wiosna, ,,k’’ jak krokus;

*często i wszystko liczymy – (talerze w kuchni, kubki), rozpoznajemy kształty w domu (np. co jest w domu w kształcie prostokąta – dywan, drzwi, okno, itp.);

*namaluję wiosenny obrazek (kredką, farbą).

 

 

 

Propozycje zajęć i zabaw na kolejny tydzień gr. II 30.03.-03.04.2020r.

 

1.Nauka wiersza pt. „Wiosna”

Idzie wiosna po świecie

piszą o niej w gazecie.

Ma zziębnięte paluszki

i we włosach kwiatuszki.

Biega boso po trawie,

trzyma pąki w rękawie.

 

2.Rozwiązywanie zagadek o tematyce wiosennej.

Jak ten kwiatek się nazywa,
co słowo „pan” w nazwie ukrywa? TULIPAN

Lubimy ją wszyscy
za ładną pogodę.
Co po długiej zimie
ożywia przyrodę. WIOSNA

Jesienią złoty
po świecie się błąka. LIŚĆ

Kolorowe i pachnące,
zakwitają wiosną.
Można spotkać je na łące,
w parku i w ogródku rosną. KWIATY

Powrócił do nas z dalekiej strony,
Ma długie nogi i dziób czerwony.
Dzieci się śmiały, gdy go witały,
Żabki płakały przez dzionek cały. BOCIAN

Wiosną na drzewie
rozwija się z pąka.
Tak jak muchomorek w kropki ma spódnicę,
nie walczę z muchami, chętniej zjadam mszyce.
Wysyłają ja do nieba po kawałek chleba. BIEDRONKA

 

3.Utrwalenie wiersza „Pory roku”, który dzieci poznały wcześniej.

Po kolei, krok po kroku

Idą sobie pory roku

Wiosna, lato, jesień, zima

Każda ma swój styl i klimat.

Wiosna, lato, jesień, zima.

 

4.Wiosenny masażyk relaksacyjny „Spacer biedronki” - dzieci uwielbiają tego typu zabawy, rodzic lub rodzeństwo masuje dziecko, potem zamiana.


Biedroneczka mała po trawce biegała. - delikatnie poruszają palcami w różnych kierunkach,
Nóżkami tupała, - naprzemiennie uderzają w plecy otwartymi dłońmi,
rączkami machała. - masują je obiema rękami,
Potem się ślizgała - przesuwają zewnętrzną stroną dłoni do góry,
do góry i w dół. - wewnętrzną w dół,
W kółko się kręciła - rysują rękami koła w przeciwnych kierunkach,
i piłką bawiła. - delikatnie uderzają pięściami,
Gdy deszcz zaczął padać, -stukają palcami wskazującymi z góry na dół,
pod listkiem się skryła - rysują obiema rękami kształt liścia,
i bardzo zmęczona spać się położyła.
- przesuwają złączone dłonie w jedną i w drugą stronę.

 

5. Wesoła gimnastyka – dzieci to znają, rodzic, starsze rodzeństwo może gimnastykować się z dzieckiem wypowiadając słowa, jeśli dzieci pamiętają melodię to zaśpiewać.

Gimnastyka to zabawa,

to dla dzieci fajna sprawa.

Ręce w górę, w przód i w bok,

skłon do przodu, przysiad, skok.

 

 

Czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, można wykorzystać na to, aby stało się ono bardziej samodzielne. Warto zachęcać je do utrzymania czystości w swoim kąciku (pokoju), przygotowania prostych posiłków razem  z rodzicami, wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem, przygotowaniem do snu.

PAMIĘTAJMY, że stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwijaniu u dziecka czynności samoobsługowych przyczynia się do kształtowania w nim przekonania o tym, że może, umie, potrafi.

 

Bądź dobrej myśli,

bo po co być złej…

               Stanisław Lem

 

Pozdrawiam serdecznie Dzieci i Rodziców.

Renata Piecha