59-700 Boleslawiec

ul. Jana Pawła II 50 d

Tel: (075) 612 13 01

 

Miejskie Przedszkole Publiczne nr 1 w Bolesławcu

godło
Jesteś tutaj: Start / Grupy / Grupa II

Grupa II

W tej zakładce znajdą Państwo podpowiedzi od pani Berci i pani Reni na wspólne zabawy z czterolatkami.

 

 

 

Pozdrawiam serdecznie Dzieci i Rodziców. Życzę, mimo wszystko, pozytywnych nastawień i optymizmu. Zachęcam do zaglądania do naszego grupowego gmaila .

Rodzicom Basi Ś. gratulujemy wspaniałych pomysłów na kreatywne spędzanie czasu z dziećmi w domu w obecnym czasie. Basia wzięła udział w dwóch konkursach plastycznych „Bory Dolnośląskie” oraz „Życzenia dla rybki” i została w nich wyróżniona. Basiu cieszymy się ogromnie z Twoich sukcesów i gratulujemy!!!! :-)

 

Renata Piecha

 

 

 

 

 

Ćwiczenia logopedyczne od pani Ewy umieszczone są w zakładce "pliki do pobrania"

Artykuły

Ostatni tydzień czerwca

Słoneczny patrol – wsparcie całościowego rozwoju dziecka poprzez tworzenie sytuacji sprzyjającej rozwojowi nawyków      i zachowań prowadzących do dbania o bezpieczeństwo.

v Słuchamy utworu D. Wawiłow pt. „Morze” – co spakujemy do walizki, wybierając się nad morze? (niezbędnik plażowicza: krem z filtrem, czapka                       z daszkiem, woda do picia, inne…).  

v Spotkanie z ratownikiem – poznajemy zawody związane   z bezpieczeństwem ludzi.

v Znam te znaki – rozpoznajemy symbole związane                  z bezpieczną kąpielą.

v Na plaży – zagadki dźwiękowe – skoki do wody, przepływająca motorówka.

v Zabawa pt. „Jakie to jest..” – np. ten przedmiot jest bardzo ciężki, delikatny, mokry, gorący…

v Kreślimy dowolne szlaczki literopodobne, zwracamy uwagę na kierunek kreślenia szlaczków.

 

 

Życzymy udanych i bezpiecznych wakacji!

Roberta Zięba

 

Czytaj więcej o: Ostatni tydzień czerwca

rozmawiamy z rodzicami, gdzie spędzimy wakacje

Góry, morze, wieś, jezioro  - gdzie rodzice nas zabiorą – rozmawiamy z rodzicami, gdzie spędzimy wakacje.

  • zabawa dydaktyczna - ,,jedziemy na wakacje’’ – dopasowywanie propozycje spędzenia wolnego czasu do regionu Polski; wyszukiwanie nazw zwierząt, roślin, które rozpoczynają się na określoną głoskę;
  • moje wakacje  – praca plastyczna ,,czym jedziemy na wakacje?’’;
  • uczymy się piosenki ,,Wakacje przedszkolaków’’ muz. E. Sielicki, słowa: J. Soliński;
  • wakacyjny tor przeszkód – wspólnie bawimy się pokonując naturalny tor przeszkód.

 

oprac. Roberta Zięba

Czytaj więcej o: rozmawiamy z rodzicami, gdzie spędzimy wakacje

,,Coś się skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści’’

,,Coś się skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści’’

*umożliwienie dzieciom zdobywania wiadomości na temat zwierząt żyjących w dżungli;

*uczymy się piosenki ,,Dżungla’’- słowa Józef Solińdki, muz. K Heering

      ,,Gdzie są liany, drzewa, trzcina, tam przeróżna jest zwierzyna,

       Ona skacze, pełza, wyje: oto dżungla, która żyje!’’

*naśladujemy ruchy zwierząt wymienionych w piosence: małpka, wąż, papuga, słoń, tygrys;

*,,spotkanie z małpką’’ – ćwiczenia ortofoniczne (gimnastyka buzi i języka – stukamy zębami, oblizujemy usta w kółeczko, szeroko się uśmiechamy, wykonujemy też okrężne ruchy złączonymi wargami);

*,,co to za zwierzę – zagadki słuchowe’’;

*,,moje zwierzątko’’ – zaprojektuj dzikie zwierzę wykorzystując różne materiały (np. stare rękawiczki, skarpetkę, rolki po papierze, kredki);

*wymyśl krótką scenkę, w której przedstawisz jeden dzień z życia swojego zwierzaka;

*wyszukaj jakieś ciekawostki o zwierzętach w dostępnych źródłach.

 

W następnym tygodniu porozmawiamy o tym, gdzie spędzimy wakacje?

,,Góry, morze, wieś, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą’’

 

PRZEDSZKOLAKU! – pamiętaj o częstym myciu rąk i bezpiecznie baw się na świeżym powietrzu.

 

oprac. Roberta Zięba

Czytaj więcej o: ,,Coś się skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści’’

,,Był sobie papier’’

,,Był sobie papier’’ – czyli arteterapia dla przedszkolaka – już wycinam. Gładkie i pomięte.

 

Cel – wsparcie całościowego rozwoju podczas zabawy z papierem, rozwijanie kreatywności, motoryki dużej i małej, wiedzy o właściwościach papieru, aparatu mowy, sprawności liczenia.

*zabawy plastyczne i ruchowe w których dowiadujemy się jak można zmieniać gładką powierzchnię kartki papieru w nierówną, czyli fakturalną, a także co można zrobić z kartki pomiętej w ten sposób.

  Potrzebne będą 2 kartki, większa i mniejsza, klej, nożyczki.  Mniejszą kartkę  - dzieci mną całymi dłońmi , tak żeby przypominała  papierową kulkę, potem rozkładają na stole i przeprasowują ją dłonią i przecinają na pół na 4 i 8 części. Cztery z nich mną mocno palcami, by stały się  papierowymi kulkami. Ze wszystkich tych części układamy wzór (obrazek) na drugiej (gładkiej) kartce papieru większego formatu i przyklejamy według własnej inwencji.

*dmuchamy z mama lub tatą papierowe kulki ,,Kto dalej’’;

*pstrykanie papierowymi kulkami do bramek – odpowiednie ułożenie kciuka i palca wskazującego na przemian: prawą, a potem lewą ręką;

*rozmawiamy o tym, dlaczego trzeba oszczędzać papier? Jak długo rośnie las?

*robimy samoloty z papieru;

*bawimy się papierowymi talerzykami: (talerzyk może być kapeluszem, kierownicą, kałużą, torebką, jak również bazą do zabaw plastycznych);

 

Rodzicu w dalszym ciągu rozmawiamy z dzieckiem, czym jest koronawirus , zachęcaj do częstego mycia rąk, poszukaj z dzieckiem plusów związanych z długim pobytem w domu z rodzicami. W jaki sposób dzieci mogą bardziej pomagać rodzicom w domu? Zmniejsz wyobrażenie o kwarantannie w okazję na zbliżenie się do rodziny.

 

 

oprac. Roberta Zięba

Czytaj więcej o: ,,Był sobie papier’’

Kocham moją mamę

1. Kocham moją mamę - rozmawiamy z mamą, tatą na temat: co to jest rodzina, kto tworzy dom rodzinny, liczę z ilu osób składa się moja rodzina.
2. Opowiem za co kocham moją mamę? Samodzielnie wykonam prezent dla mojej mamy, powiem jej najlepiej jak potrafię krótki wiersz:
Mamo, dam Ci dziś piękny kwiatek
i wstążkę na dodatek.
Dam Ci złoty pierścionek,
na górce mały domek.
Ogród malowany, ławkę pod wielkim kasztanem
Dam Ci słońce nad domem, słońce i złotą koronę,
dam Ci księżyc wiesz i jeszcze co tylko chcesz;
Bo jestem bardzo bogaty – dostałem(am) kredki od taty.
3. Wykorzystaj sytuację pobytu na podwórku do zwracania uwagi na charakterystyczne cechy wiosny – MAJ – ciepły, słoneczny – jaki jeszcze?
Poszukaj określeń.
4. Dbaj o ład i porządek w miejscu zabawy.
5. Wspólnie wyjaśniamy sens przysłowia ,,W maju – jak w gaju’’.
6. Podziwiamy majową przyrodę, jej zapach i kolor.
7. Pobaw się przy muzyce w zabawy imitujące poruszanie się żabek, boćków, rozwijające się kwiaty. Naśladuj ruchem padający deszcz, wiejący wiatr, świecące słońce.
8. Ćwiczymy spostrzeganie ,,Co się zmieniło’’, ,,Takie same motyle’’; zabawy rozwijające myślenie - ,,Prawda to czy plotka?’’, ,,Ślimaki ogromne zwierzaki’’.
ŻYCZENIA
Wszystkim mamom w całym świecie
Aby miały dobre dzieci
Kobietom starszym, kobietom młodszym –
zdrowia, szczęścia i pogody.
 
oprac. Roberta Zięba
Czytaj więcej o: Kocham moją mamę