59-700 Boleslawiec

Tel: (075) 612 13 01

Miejskie Przedszkole Publiczne nr 1 w Bolesławcu

godło
Jesteś tutaj: Start / Grupy / Grupa III

Grupa III

W tej zakładce znajdą Państwo podpowiedzi od pani Brydzi i pani Ali na wspólne zabawy z pięciolatkami.

 

Masa solna przepis.
Wszyscy chętnie sięgamy po masy sensoryczne. To doskonała forma zabawy w czasie wolnym i baza do wykonania trwałych dekoracji. Zabawa ciastem solnym wpływa na doskonalenie sprawności rąk, pobudza wyobraźnię, kształtuje twórcze myślenie i wrażliwość zmysłową.

Przepis:
*mąka
*sól
*woda

Proporcje: 1 szklanka mąki, 1 szklanka soli drobnej, pół szklanki wody.

Przygotowanie:
Mieszamy ze sobą suche składniki i dodajemy wodę, całość energicznie mieszamy a następnie wyrabiamy masę. Do gotowej masy można dodać barwnik spożywczy i olejki zapachowe (proponuję migdałowy). Masa schnie kilka dni. Po wysuszeniu nasze prace można malować farbami.

Udanej zabawy :-)

 

masa solna

 

 

 

 

Szanowni Rodzice czas, w którym jesteśmy, jest niezwykle trudny dla was, waszych dzieci oraz dla nas. Nie chcemy obciążać was dodatkowymi obowiązkami, dlatego będziemy tu zamieszczać jedynie inspirujące formy edukacji. Pamiętajmy, że najlepszą formą przyswajania wiedzy przez wasze dzieci jest zabawa.  

Na początku miesiąca w naszej sali zbudowaliśmy dom z kartonu uczyliśmy się współpracy w grupie i szanowania decyzji innych kolegów. Rozmawialiśmy o relacjach rodzinnych i o tym, jak pielęgnować więzi rodzinne. Pierwszym waszym zadaniem będzie wykonanie telefonu do kochanych dziadków. Pokażecie im, że są dla was niezwykle ważni i pamiętacie o nich na każdym kroku  (gwarantuję wam, że będą bardzo szczęśliwi).

W kolejnych dniach przeszliśmy do tematu pt. ,,Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie”.  Wysłuchaliśmy wiersza pt. ,,Przedwiośnie” i omówiliśmy oznaki wiosny. Pamiętacie, jak założyliśmy nasz ogród warzywny? Muszę wam powiedzieć, że rzeżucha wyrosła piękna J W tym tygodniu poproszę was, abyście obserwowali przez okno pogodę i stworzyli kalendarz pogody (każdy na miarę możliwości) to ma być wasza samodzielna praca. Pamiętajcie, że znam wasze możliwości! Zatem przejdźmy do zadania, będziecie potrzebować:

-kartka papieru,

- kredki,

- termometr za oknem,

- linijka,

- zapał do pracy J.

Poproście rodziców lub starsze rodzeństwo, aby przy pomocy linijki i kredek pomogli podzielić wam kartkę na 5 części. Pierwsza kratka to środa, druga czwartek a piąta niedziela. Każdego dnia zapiszcie w odpowiedniej kratce jaka jest temperatura za oknem o poranku, kiedy wstajecie i kiedy idziecie spać (do odczytu temperatury poproście rodziców). Oprócz wykonanych pomiarów temperatury narysujcie w danej kratce pogodę jaką widzicie za oknem. Po pięciu dniach powstanie wam piękny kalendarz, nauczycie się odczytywać temperaturę z termometru oraz  systematyczności  i przeliczania w zakresie 5. Przypomnicie sobie, jakie mamy dni tygodnia.

Pamiętajcie kochani o codziennych zabawach gimnastycznych, ruch jest najlepszym lekarstwem na wszystko. I jeszcze jedno - nie spędzajcie zbyt wiele czasu przy telefonach. Pozdrawiam was serdecznie, Pani Ala.

 

 

 

Krąg tematyczny: „Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza”.

 

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:

 

- Kształtowanie u dzieci intuicyjnego rozumienia zdrowia.

- Zapoznanie z zawodem lekarza, kształtowanie pozytywnego stosunku do pracowników służby zdrowia.

- Kształtowanie właściwych zachowań związanych z wizytami w gabinecie lekarskim.

-Wyrabianie u dzieci zdrowych nawyków żywieniowych, przyzwyczajanie do dbania o sprawność fizyczną i własne zdrowie.

- Rozwijanie zdolności kodowania i dekodowania informacji za pomocą symboli i słów.

- Kształtowanie właściwego stosunku do ludzi chorych (współczucie, chęć niesienia pomocy).

- "Chore zęby (oczy, uszy) leczy..."- kończenie zdań, odwołanie się do wizyty i doświadczeń dzieci.

- "Przychodzi chory do lekarza" - zabawa tematyczna, organizowanie z dzieckiem kącika lekarskiego, konstruowanie słuchawek lekarskich (potrzebne będzie: plastikowy przewód, guziki, klej).

- "Prowadzę chorego kolegę" zabawa orientacyjna, doskonalenie umiejętności wskazywania kierunków w odniesieniu do siebie i do drugiej osoby.

- Rozwijanie i zwijanie bandaża - doskonalenie motoryki (dz. rozwija sprawność dłoni).

- Rozwiązywanie i układanie własnych zagadek dotyczących pracy lekarzy.

- "Zdrowy jak ryba" - praca plastyczna, malowanie farbami za pomocą kawałków gąbki.

- ''Gabinet lekarski" - zabawa tematyczna z wykorzystaniem rekwizytów.

- "Skarb olbrzyma"- zabawa ruchowa, rozwijanie umiejętności koordynacji ruchów, zwinności i wyczucia własnego ciała".

- „Trudny wyścig"- zabawa ruchowa, rozwijanie szybkości i gibkości podczas rywalizacji (np. tor przeszkód z różnymi rekwizytami).

- "Bieg z przeszkodami" słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego, rozmowa o przygodach zajączka Szaraka, próby wymyślenia własnego zakończenia opowiadania, poznanie znaczenia przysłowia W zdrowym ciele zdrowy duch.

- "Co mi jest?" zabawa z elementami dramy, doskonalenie umiejętności aktorskich.

- "Ruch to zdrowie" - ćwiczenia gimnastyczne na świeżym powietrzu (z balonikiem).

- "Głoskuję i zgaduję" - zabawa usprawniająca działanie słuchu fonemowego (ilustracje przedstawiające trzy-, cztero-, pięciogłoskowe słowa).

- "Spacer z psem" - opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi.

- "Wawa i jej pan" - wysłuchanie opowiadania J.E. Kucharskiego, rozmowa kierowana pytaniami rodzica  (J.E. Kucharski "Wawa i jej pan" ,(w:) "Wybór literatury do zabaw i zajęć w przedszkolu" ,WSiP, Warszawa 1980 s. 267-270)

- "I ja mogę pomóc"- rozmowa o udzielaniu pomocy ludziom dotkniętym chorobą

- "Ile jest...?"- doskonalenie umiejętności liczenia

- "Obrazek dla chorego kolegi"- praca plastyczna (technika wydzieranki).

- "Znajdź drogę" - zabawa orientacyjno - porządkowa, doskonalenie umiejętności wskazywania kierunków (dz. rozróżnia lewą i prawą rękę, określa kierunki w przestrzeni względem siebie i innych ludzi)

- "Sałatka owocowa" - zabawa ruchowa (potrzebne są krzesła).

- "Jem zdrowo" - rozmowa z dzieckiem

- "Wkładamy czapki, szaliki i rękawiczki" - zabawa zręcznościowa w parach (dz. potrafi szybko ubrać kolegę lub koleżankę).

- "Co by powiedziało moje ciało?" - przypomnienie o konieczności dbania o poszczególne części ciała.

- "Długa droga"- zabawa ruchowa z liczeniem (dz. potrafi chodzić, stawiając stopę  za stopą w linii prostej , doskonali umiejętność liczenia).

 

Oprac. Brygida Wojtyra